Obekväm med ett leende på läpparna

Jag är inte falsk, men jag spelar gärna falsk!
Ska förklara så du Förstår mig rätt..

Jag ville inte vara där den 27/5.. jag ville inte sitta och vara glad att vara där, jag var obekväm.. sitta i en restaurang med människor som en gång i tiden var dina bästa vänner men nu är det bara människor du nickar till när du går förbi de.
Inte roligt...
Jag gjorde mitt jobb, jag var där.. Jag grattade min kompis som fyllde år, åt lite och kollade på Barcelona matchen... jag satt där och log när det behövdes, det var inte äkta och det visste alla om. Man såg det på mig, och jag sa det också när en frågade "hur är det" jag svarade "vill verkligen inte vara här"

Att vara falsk skulle innebära att jag var glad och pratade med alla, fritt och fröjd känslan.. sen gick hem och sa åhh de suger..
Jag spelar istället .. Jag är där där för jag har blivit bjuden av min vän, födelsedagsbarnet, jag ler för det är ju trotsallt en födelsedag ingen begravning.. Men jag pratar inte med någon när jag inte behöver. men är inte ovän med någon.. bara behandlar folk som om jag inte kände de sens innan, fast jag har GOD erfarenhet vilka alla runt det där bordet är.

Blickar var något man fick, inga arga eller sura blickar.. Bara nyfikna blickar..
Det var inte obehagligt och vara där för de, för de var mina vänner en gång tiden och nu pratade vi bara när vi sågs ute på gatan, det var obehagligt  för att jag kände inte längre att jag tillhör den gruppen..
De var fast i ett stadie som jag kände att jag hade vuxit ifrån.. 

Vi var oskiljbara, vi var "tjejerna" dag in dag ut umgåstes vi. Alla visste allt om varandra, och det jag inte visste om någon fick jag veta sen av någon annan i gruppen. Fanns ingen integritet, 8 st som kunde dela berätta detaljer om senaste ligget för varandra, men ändå hade vi så mycket hemligheter inom oss som vi var så rädda att släppa fram för vi visste vilka de första att döma oss skulle vara. Vi älskade varandra men betedde oss som mellanstadiet ungar trotts att vi alla var över 18 år., tjafsade, snackade skit osv..

men en sån tid är över nu! Såå för att komma till saken, jag var inte falsk i onsdags i Fridays, Jag spelade bara bekväm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0