Första veckan avklarad..

Inne på andra veckan av mitt nya liv i Miami. Hur har det varit hittils? Det har bara gått en vecka och det har verkligen redan gått upp och ner..

Låt mig börja med skolan..

Jag blev intagen i skolan Miami Dade College, psykologi linjen. Men nu när jag väl är här så gick det inte som tänkt. Jag fick göra ett test i skolan så de skulle veta vilken grad av engelska nivå jag låg på. Av 6 nivåer låg jag på 5 i läsförståelse men 4 i skriv. Så de ställde mig i Nivån 4!!! Och för att börja på psykologi  linjen som tänkt måste jag först nå nivå 6 på engelska för de måste vara säkra att jag förstår lektionerna.

Okej den bitten förstår jag.. Det jobbiga kommer nu..

Kurserna 4-5-6 är en termin VAR OCH EN.. vilket betyder att det skulle ta mig ca 1 år innan jag kan börja psykologi kursen. EH NEJ.. Men jag får inte börja psykologin för ens de är klara så än så länge är detta tanken. Jag påbörjar kursen 4 och pluggar upp för att göra TOELF testet jag måste få minst 79 poäng för att slippe läsa kurserna 5-6 .. senast jag gjorde toelf testet fick jag ca 67 så det är inte så mycket att plugga.. men för att börja kursen 4 måste jag betala 4000$ Det gör ont!!!

Jag kan göra detta OM CSN godkänner det.. MEN allt tar en sånt jävla tid! Skolan börjar den 24 och jag måste  välja klassen NU den här veckan.  Vilket betyder jag måste betala NU den här veckan också. Och betala för något jag inte vet om CSN godkänner oj det gör ont. Tänk om jag betalar med pengarna jag har nu och sen säger de NEJ? Och dessutom kan jag inte vänta för skolan börjar och jag kan inte vänta tills nästa termin för då är jag olagligt i landet. Mitt visum är för studerande om jag inte studerar får jag inte vara här..

Allt är så jävla komplicerat att jag har huvudvärk.

Hoppas du förstår hur knäppt allt låter när du läser detta..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0