Min drog!

Hjärtat slår fort, frågorna dyker upp som en svart moln som mörkar mitt inre, förvirringen och tvekan blir allt starkare. känner hjärtat brista och händerna skaka. känner osäkerheten och svagheten hur den smyger sig in i mig.
men NEJ jag ska stå emot denna drog och klara det! Många röker, det gör inte jag. Jag hör hur de säger att det svårt. jag tror de inte. Alkoholister, narkomaner och spel beroende som förlorar allt mer ger inte upp sin "drog" förstod jag mig inte mig på. Tills nu. kärleken är en drog liksom alla andra. behoven av kärlek, närhet och kontakt är lika farlig som vilken drog som helst. Det svårt att släppa taget om någon som varit där för dig länge och du älskar och bryr dig om. Det svårt att släppa taget om en drog som förflytar dig från denna värld. För vänner och utomstående är det lätt att säga "du kommer över det, det klara det, du måste bara vilja" men det är ju inte där du är! Jag vet att jag kommer över det och klarar det.  En nikotin beroende vet att om den slutar att röka inom en månad så kommer den att redan se en förändring. MEN steget ditt är svårt.
Har vänner som berättat om hur avgiftnigs processen är. Skakningar, darrar, förvirring, illa mående, frestningen osv. jag känner samma sak fast jag aldrig provat 1 drog i mitt liv.

Alla är beroende av något. cig, alkohol, kläder, skor, mat, droger, godis, träning. vad vet jag allt möjligt kan man vara beroende av. Jag vet att jag är beroende av kärlek. det är min drog. och just nu när min behov inte är tillfredställd känner jag hur min kropp och själ skriker efter dens dos. den skriker efter dagens lyckopiller. Dosen som är att nudda någons läppar mot dina och ha en arm runt om dig, ett sms, ett samtal.. något.

Jag ska klara det här! jag repeterar det och repeterar det tyst för mig själv. försöker måla den mörka molnen som är påväg att ta över hela mig, med en annan färg. Men jag har rädslan att då kommer molnen kvarstå fast bara i en annan färg.

Ska jag ersätta denna drog mot en annan? Nej det är fel. meningen är att bli fri från allt. Går det?

Jag vet inte vad jag ska göra! eller hur jag ska göra det! allt jag vet är att jag SKA klara av det här! om den finns en högre makt, ber jag om styrka för att klara allt som kommer. alla dagar och nätter som är påväg som jag MÅSTE klara utan att få "dagens dos".

Kommentarer
Postat av: Emelie

Du har helt rätt i det du skriver, men jag tycker bara det är så svinigt av den här mannen som är gift och allt att gå bakom ryggen på sin fru. Att han dra sig till någon annan verkar ju ha med sexet att göra, så jag fattar inte varför han inte kan berätta det för sin fru och meddela henne om att han inte får det han i vill av henne i sex väg. Det är svinigt, riktigt svinigt! Haade jag varit hans fru så hade jag velat veta det, hellre att han berätta att man en dag plötsligt få se han på nätet i en trekant. det är sjukt hur falska en del kan vara mot sin patner, sånthär borde i få förekomma.

2008-04-17 @ 12:49:41
URL: http://emmeochlie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0