"du är en..." "NeJ"

Människan har oftast Tyvärr svårt att acceptera sannigen. Hur man än bäddar in det så vill man ändå inte höra "du är..." från någon (om inte det är vackra ord såklart)

Vi vet ibland att det är sant, men när någon verkligen kör upp det i ditt ansikte så gör det ont och du blir arg och förnekar och försöker allt rosa måla det..

"du är en knarkare, inse det" "Nej, jag har kontroll"
"du är beroende av ciggaret" "nej jag gör det bara ibland, jag kan sluta när jag villl"
"du är en alkoholist" "Nej, bara för dricker betyder inte att jag är en alkis"
"du är överviktig" "Nej, det är jag inte"
"du är omogen" "Nej det är du som är det"

och så kan listan fortsätta.. Det finns alltid en ursäkt, lurar man sig själv oftast.. man vill inte inse eller erkänna vad den andra ser/säger..

Vi kanske bör stanna upp och tänka nästa gång någon påpekar något "Du är" så ska vi tänka, är jag så, om inte vad har jag gjort så den personen tror det!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0