Tvistade åsikter om Dödshjälp

Hade en väldigt intressant konversation med min mosters man idag.
Vi pratade nämnligen om Dödshjälp.
Det började med att vi såg på nyheterna om Michael Jacksons "mord". Då jag hävdade att det var säkert han som sa till doktorn att göra slut på hans lidande och doktorn gjorde det.
Sen kom vi djupare in på dödshjälp
Vi hade såklart olika åsikter om detta.
Han ansåg att det var fel, det finns alltid hopp för människan att bli bra igen (han är religiös) och då är det fel att bevilja den döendes önska. Den är svag förtillfället och säger strunt saker. Mirakel händer så man ska kämpa in i det sista utan att ge upp..

Aa fin sett att se på saken, men jag ansåg såhär
Det jävligt självvisk av de anhöriga att inte tillåta att den som lider får vila ifred. Om man vet, med garanti att människan har endast 1-2 veckor kvar att leva, och de 2 veckor kommer bestå av endast smärta och lidande. VARFÖR om den vill vila ifred VARFÖR då hindra den? För att du vill vara med den 2 veckor till?

Han ansåg såklart att jag inte hade några känslor och inte förstod bara för aldrig varit i den sitsen, enligt honom om man älskar någon så vill man inte släppa taget om den.
och enligt mig så är det tvärt om Älskar man någon vill jag dens bästa och vill den få slut på sitt lidande Vem fan är jag för att hindra den?
jag säger inte att jag skulle döda den. Men jag accepterar beslutet den tar, den är den som lider.

Han tyckte att den som är då sjuk och väljer att ta dödhjälp är den som är egoistisk och tänker inte på familjen..
Familjen????? Eh jag ska fan dö och ligger och lider, och jag ska lida i en vecka till så de ser mig i en sjukhussäng  några timmar om dagen och sen ska de fortsätta med sitt liv? Eh NEJ!

Aja vi kom aldrig riktigt fram till något, åsikterna var för olika. Han måste nog tro att jag hade djävulen i mig eller så hahaha

Vad tycker du om dödshjälp?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0