Första veckan av skolan av klarad!

Det pirrade i magen första skoldagen, så som det alltid gör när de ska börja i en ny skolan med folk du aldrig sett förrut.

Jag var vilse i skolan och som en riktig nörd med scheman i handen för att kolla klassrummerna hela tiden. Skolan har 4 våningar så ni förstår att det var svårt och veta vart fan jag skulle.

Redan första dagen blev jag vän med en tjej som genast tog mitt nummer. nu har det gått en vecka och vi har ingen fast klass så som man hade i gymnasiet här är det som universitet alla har olika ämne jag ser visa bara under en viss lektion. Det känns bra jag är inte fast vid en grupp. Har minglat med många nu och det funkar..
Det jobbiga var BUSSEN.. Åhh gud va jobbigt de har inga tider så som i Sverige det står bara. den kommer menllan 30-45 min, ja man kan ju inte säga att de är smarta direkt..

Men ibland åker jag något som kallas "La Conchita" och det är som en mini buss typ där det finns ca 12 platser bara och det som är coolt med den är att den har sin buss sträcka men när du ska av säger du bara här kan du lämna mig och han stannar där. Kan vara vart som helst. Ingen busshållsplats eller så .. Jag gillar det..

Och Lektionen ACCENT var till slut uttal jag ska lära mig att prata och uttala där..
haha läraren gav oss osm första läxa en text som Lincoln hade uttalat och han ville att vi skulle memorisera den för att vi ska sedan utan papper kunna den utan till i lektionen. Väldigt vänligt gick jag fram till läraren och sa
"förlåt men jag kan inte ens mitt eget mobil nummer så jag kommer inte lära mig texten utan till" han sa "joo det går du kan kom igen" jag sa "eeeh Nej.. Jag kan återberätta till dig vad jag läst och översätta ord och fylla i saknade ord i texten MEN jag kommer inte lära mig texten utan till. Mina hjärnceller räcker inte  så långt" han skrattade och sa vi får se hur det blir på måndag..

hahaha TRO MIG jag lär mig den inte utan till det är en A4...

Såå skola vecka ett Avklarad..

Nu nästa mål 
KÖRKORT!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0