En förändring jag aldrig skulle trott!

För 5 år sen, skulle jag ALDRIG ha trott att jag skulle ha blivit den jag är idag.

Då!
Jag var en vild flicka,
otrogen ett X antar ggr,
populär med dåligt rykte,
många såkallade bästa tjejkompisar,
brydde mig inte om skolan,
älskade att bo i sverige,
hade sex så ofta jag kunde.
ensam stund fanns inte
min mobil var alltid på och upptagen väääldigt mycket
spenderade många sena kvällar pratande i telefon eller vid msn
inget jobb, och tänkte inte heller jobba
festade så ofta det gick
drack så fort det fanns spritt
i mitt hus var det alltid folk, vänner, bekanta, killar, tjejer
hade en msn lista på 250 pers

Nu!
Så lugn det bara är för lugnt
Har ett långdistansförhållande
Syns inte hörs inte
Har vääääääääääldigt få vänner för att inte säga inga
vill flyta från sverige och börja plugga i usa
sex? ja det ordet förknippar jag med nummer istället för Samlag
ensam, det är jag typ helatiden
mobilen kan jag stänga av i veckor ingen skulle märka
okej spenderar fortfarande kvällar (inte sena) i msn och telefon men numera är det med killen!
Jobbar och vill jobba mera
fest? vad är det
sprit, a några flaskor har jag hemma som kommer mögla snart
huset får besökare 1gg i veckan om jag har tur
msn listan ärpå 102, och skulle jag fortsätta rensa bort alla onödiga skull jag stanna med max 20.
Läser böcker
Lagar mat och bakar
Spenderar mycket mer tid hemma och med familjen
Är aktiv i olika samhällsprojekter


Så i jämförelse har jag nog kanske mognat, blivit tråkigare men jag mår bättre nu, med mig själv.
Hur kom denna förändring, Vet ej. Vet bara att det blev så sakta men säkert blev jag den jag är idag. Och vet du vad... Jag är glad nu, säker på mig själv.

Nu hoppas jag bara min USA resa blir av så ännu en förändring kommer, delen då jag blir 100% självständig, pluggar, jobbar och är sambo!


(kanske inte riktigt som hon, men vem vet)


 


Kommentarer
Postat av: Aurum

Jag tyckte nu-listan lätt klart bättre :-) Men jag tror det är ganska så normalt att gå igenom en tokig period i livet. Inte nödvändigt men kanske behöver vissa denna väg till mognad...

2009-04-20 @ 22:39:17
URL: http://aurum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0