Tillbaka till platsen där allt står stilla.


Miami är anledningen till att det tagit så långt tid för mig att uppdatera bloggen.. fast jag varit tillbaka i några veckor är jag inte riktigt här , jag är här fysisk men inte psykisk ..
Jag vet inte om det var att allt flöt så bra där eller hur allt stod stilla när jag kom tillbaka.. 3 veckor borta men när jag kom tillbaka var allt som jag lämnat det.. inget nytt, inget spännande som väntade på mig här..
Där var sig min värld annorlunda ut. 
Jag antar att det var så för jag var på semester. Överallt i världen där människor bor upplever de som bor där att världen står stilla på deras område men att världen rullar i andra platser. Men denna upplevelse var annorlunda.

Den varma luften som aldrig försvann oavsett om det var soligt eller om det var tornadovarning och regnade som tusan den kan inte jag glömma liksom jag inte kan glömma hur stranden och sanden omfamnade min kropp, festerna och klubbarna vars människorna var så fria och musiken gjorde det omöjligt för någon att stå stilla. Människorna var annorlunda de var varma och pratglada, inte instängda i sin bubbla och kalla som här i Sverige visst jag har varit där tidigare men denna gång var det annorlunda jag blev förälskad. Inte av landet för jag gillar inte USA politiska system utan av en människa. En underbar människa. En som fick mig att glömma vem jag varit och vad jag gjort, en som fick mig att slänga mitt livshistoria och gav mig chansen att starta en ny bok där sidorna var oskrivna. Mina rötter kallade på mig. Min familj mina landsmän och mitt land var nära mig. Jag Är vad han var ute efter, En tjej som ingen känner som vars blad är oskrivna och han Är vad jag letade efter någon som ej dömde mig och någon som kommer veta vem jag är av mig inte av vad han har redan hört som det varit i Sverige

Mer detaljer om vad som hände med honom och inte hände samt
det som kommer att hända berättar jag vid ett annat tillfälle.

Efter att ha haft underbara 3 veckor där jag bokstavligen hade mobilen slängt i en låda och tittade till den 1 i veckan bara för skoj skull, kommen man tillbaka till Sverige Inte nog med att allt står stilla fast du gått framåt nu ska du bli behandlad som om inget har hänt..
Gamla ex hör av sig som "plötsligt inser att du är kvinnan de vill vara med" Ehh Nej tack.
Gamla KK hör av sig "Har saknat dig, när ska jag få smaka på dig" Ehh Nej tack
Gamla vänner hör av sig "gumman vi har saknat dig jätte mycket, vi måste träffas och ta igen förlorad tid" Återigen Ehh Nej tack.
Jag har tyvärr inte tid för Lekar längre.. Nu gäller det att jobba jobba jobba och ta upp mina betyg för i december åker jag till miami. En återförening kommer avgöra  vår framtid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0