Kvinnor, en vandrande köttbit.

Nu när "sommaren" är "här" ser man vackra flickor ute med sina sommar kläder. Själv har jag gärna korta och tajta kläder. Varför? Jo för jag ser snygg ut i de och jag gillar att se bra. Jag visar gärna mina ben för de är fina och jag skäms inte över min kropp. kläderna säljs ju för att man ska köpa de och man ska klä sig hur man vill. Rosa grön svart eller lilla. Välj själv.
Men Nej. Det går inte. Förutom att man känner sig om en vandrande kött bit bland massa hungriga hyenor får man också svaret "skyll dig själv, du går ju klädd utmanade"

Asså VA? jag har faktisk inget emot att folk kollar på mig när jag är ute. MEN jag har emot att de säger saker de inte bör säga och att de ger mig blicken som säger "kom hora dig Ska jag ta"...

Jag ska gå klädd hur jag vill. Jag tänker inte förändra min klädstil för att det finns hungriga hyenor ute i världen. Tyvärr. Jag blir äcklad av hur ouppfostrade folk är. OM man säger något till de tar de det som om du erbjuder dig till en konversation. BLÄHHH!!

 Min kropp är min kropp. Jag klär mig hur jag vill. Titta men RÖR EJ. det borde finnas ett STORT princip för många. Jag går klädd hur utmanade jag vill. DU har INGEN rätt att röra vid mig.

Systemet i världen är tyvärr bygg på hel fel sätt. flickor blir våldtagna men de får skylla sig själva "de provocerade männen". Det samhället inte förstår är att de ger dessa män en bild av att vi är köttbitar och de odjur som inte kan kontrollera sig.

att JAG måste ANPASSA min klädstil för att andra inte ska bli frestade är sjukt. de som blir frestade och kan inte motstå borde låsas in för de är en fara för samhället.

Tyvärr är detta ett problem som även många tjejer uppmuntrar till istället för att "backa upp sina systrar" finns det många tjejer som hänger med killarna och håller med att tjejer som klär sig kort är horor..
Tjejer VAKNA Dessa killar kallar även dig Hora bakom din rygg. Alla är horer i deras ögon. och du hjälper de att starka sin åsikt..

Det ska inte spela någon roll vilken religion du tillhör.
Vad andra människor tycker och gör ÄR deras problem och du ska respektera det!!!!!!!!!!!
Oavsett om de är HELT täckta, Eller HELT nakna..
DET INTE DITT PROBLEM



Nej, jag tänker inte täcka mig nu när sommaren äääääntligen är här.
Nej, jag tänker inte tillåta att någon rör vid mig för jag "utmanar" de.
Nej, att jag har på min kjol betyder inte "kom och ta mig".
Nej, jag tänker inte tillåta någon kalla någon hora eller hon klär sig uppmanande framför mig,
Nej, Jag vägrar kallas hora för min klädstil.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jättebra skrivet men UPPDATERA DIN BLOGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG

2008-07-05 @ 23:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0