Lärarna rättar inte betygen längre. Datan gör det åt de!

Aj aj aj betygen går uppåt..
Idag fick jag tillbaka 2 st av mina prov och fick A på båda alltså MVG..
Vi börjar bra.. Hoppas det fortsätter så..

De har en väldigt ett SMART system här. De använder sig av så kallad "scantron" som ser ut såhär


Vad är det? Jo ett nytt sätt som förenklar för lärarna. De rättar inte ens proven. De ger oss frågorna i ett papper och vi svarar på de där Scantron. Sen kör de in den där Scantron i en data där den popar ut vilka svar var rätt och fel och vilket det borde vara. Det är otroligt roligt då jag vet läraren inte ens tittar på mina svar bara på slutresultatet sen är det klart.

Sverige borde ha så, vi får svaret dagen efter vilket betyg vi fick OCH vi får vårt betyg via datan.
  Sverige har verkligen avancerat på många sätt men där tog priset för mig. Det går in på Favorit uppfinningar direkt! 


Kommentarer
Postat av: adisa

använder sig av det här på högskolorna faktiskt. inte när det gäller alla tentor men jag läser till lärare och finns vissa test som alla som läser till lärare gör och då rättas de på det sättet :)

2009-10-12 @ 23:53:30
URL: http://mekicadisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0