Ett dom som omedvetet var menat till mig

Låg på tredje boken av  Stephenie Meyer, Twilight Serien  nämligen Eclipse. 
Det fanns en bit av boken, där hon inser att hon älskar sin bästa vän Jackob, och hon älskar honom mer än vän.
De kysser varandra, passionerad hon känner hur hans varma kropp är pressad mot henne.
Hon är van vid Edwards kalla hud, hans kalla läppar. Nu har hon det tvärtom
Hon vet att det är fel men ändå kan hon inte slita sig bort. Hennes kropp vill ha mer, hennes läppar pressar hon hårdare mot hans..
Hon vet det är fel, men ändå känns det bra.

När jag läste den biten blev jag förbannad..
Driver hon med mig, Hon har en UNDERBAR kille, som hon by the way tänker ge sitt liv för.
Han är romantisk omtänksam och kärleksfull.. hon älskar honom, han är hennes liv MEN  ändå kände hon en passion som hon inte kunde slita sig ifrån.

Jag sa högt, äcklig hon är, jag kände spy smaken i munnen.. "Vad gör hon?" vad mitt första tanken..

Efter en stund och efter att ha kommenterat vidare hur förfärlig kvinna hon var, som hade allt men lät sig bli attraherad en en obetydlig liten passions känsla kom jag på
Been There Donde That!
Jag dömer Bella Swan för att hon har allt och för hon sätter sitt liv på spel för en man som hon sen bedrar för en liten  passion känsla med en varm kropp..
Jag har gjort och gör det samma!

Jag tänker efter och jag har allt förutom hans närhet.. jag ska lämna hela min värld för honom, lämna landet jag bor lämna huset jag levt i 13 år lämna allt för att vara med honom.. Och ändå kan jag inte slita mig ifrån tanken av den som med en kyss får mig att glömma All existens..

Jag dömde henne, och sen insåg jag att jag dömde mig själv från någons annars glasögon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0