Meningslöst våld! Fotspåren

Blev väckt vid ca 03:40 av högljud utanför min lägenhet. Jag hörde röster och skrik som blandades in i drömmen.. Till slut vaknade jag och tittade ut genom fönstret ett 15 tals killar stod och bråkade utanför en port. De bråkade med några som hade gått upp till porten och antaligen redan inlåsta i huset. Det var knivar inblandade folk viftade runt med sina bälte och svärde runt åt killarna som var i portsens mammor och hela familjen.. En av killarna utanför porten tog av sig sin t-shirt och skrek "kom kom man mot man" - tror han verkligen att det skulle bli man mot man när alla stod redo inför ett krig?
Jag bara nyfiken tittade och brydde mig inte så mycket för ens de började haka på portdörren med en fett kökskniv, och sedan sprang en tjej ut från porten som var tydligen syster till en av killarna som var i porten och började tjafsa med killarna som bråkade med hennes bror hon bad de att snälla bara låta hennes bror vara ifred. Men killarna utanför porten lyssnade inte, det kom ytterligare några och de hade med sig en basebollträd och ännu mera bälte. Det hela slutade när de väl såg polisen eller "Ayna" som de väl skrek och spred sig åt alla håll. En idiotisk nog kastade sitt bälte som han tidigare viftat med i papperskorgen utanför porten.. (polisen hittade den, och de hade hundar)

Det hela varade ca 30 min. Ingen blev grovt skadad. Men det enda jag tänkte på var. De här killarna som nu står utanför porten med knivar och bälte var på Romarios Minnestund. De gick minsten av en vän tack vare det meninglösa våldet som pågår Och vad fan håller de på med nu?!?!

Adrenalinet de kände i den stunden de stod utanför porten och var beredda att göra ALLT just då, när händerna skakar. Det samma känsla mördarna till Romario hade, samma känslan vi en dag stod i sergels torg och bad om att rättvisa skulle skippas för mördarna av Romario!

Nu var de här killarna på väg att bli sånna. Inte offer som Romario utan förrövarna, hade de lyckas få tag på killarna vet jag inte vad de hade varit kapabla till, men en sak vet jag  det skulle inte sluta i fred!

vi bör tänka nu alla vi där ute när vi känner att hjärtat pumpar och våra händer skakar och tårarna rinner av ilska och du förblindas och allt du ser är ditt mål. Tänk igen! Det kan vara du nästa gång som blir jagad. Detta är någons vän, någons son/dotter, syster/bror. Du är arg och bryr dig inte. Men tar du steget längre kommer du bli som den människan du en dag stod och sa "de borde fan få fängelse". Låt inte alkoholen göra dig våldsam, låt inte vännernas på tryck göra så du blir argare. Försök släppa det!


Jag vet inte varför bråket uppstod, jag får säkert reda på det i området. Frågan är -Är det verkligen en konflikt som är värd att lösas sådär!?!


Sådär slutade porten när killarna väl gått. Glas bitar överallt..
kommer ett barn skära sig imorgon när den ska in/ut från porten?

Kommentarer
Postat av: K

Haha, jo precis ;P Händer idag då? =)

2009-07-04 @ 08:58:28
URL: http://thoughtsoffhermind.webblogg.se/
Postat av: K

Shit, vilken grej! Jag hatar människor som är sådär aggresiva, som inte tänker efter och som håller på... hmm ja. hehe ja, jag ska då sova ut och ta det lugnt nu i helgen o försöka bli frisk! =P Du då?

2009-07-04 @ 16:41:32
URL: http://thoughtsoffhermind.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0