Alla Hjärtans Dag, Ett kommersiell tvång

Jag kan historien om hur alla hjärtans dag fick sin betydelse.
Jag vet att Sankt Valentin var en präst i antikens rom och blev  halshuggen den 14 februari 269 e.Kr. Han valde martyrdöden istället för att avsäga sig sin tro. Hans brott var att han skulle ha vigt kristna par.

Och jag vet också att  kopplingen till romantik och kärlek uppstod troligtvis genom en folklig föreställning om att fåglar i mitten av februari sökte och fann sin partner. Och detta inspirerade pojkar och flickor att fundera på vem som skulle bli deras Valentin, det vill säga vem som de skulle hålla ihop med minst ett år framöver.

Men allt detta här ingen betydelse för mig.
Min partner ska visa mig uppskattning och kärlek varje dag. Han ska överraska mig med blommor och choklad när som helst. Han ska fixa en middag och ta mig på en strand promenad och avsluta det med en härlig sex under vilken dag av året som helst.

Inte när man förväntas göra det.

Hatar frågan, Vad gjorde du på alla hjärtans dag, Vad gav han dig? Vad gav du honom? Åhhh Vad romantisk?
Vad är det för bullshit...

Tidigare hade den dagen kanske en finare betydelse, nu har det blivit en dag full av materialistisk kärlek. Affärer gör reklam om hur man ska göra sin älskade lite mer glad med en ny soffa eller ny mobil. vad är det för snack..

Jag vill ha överraskning,  Vill bli förrförd på annorlunda dagar, Inte när man MÅSTE!

Är du singel,  LEV LIVET,
Har du partner, BRA FÖR DIG

Till alla singlar som måste enligt samhället hitta någon att fira alla hjärtans dag med, gör dig själv en tjänst. Köp något fint till dig! Du förstjänar gåvan mer än någon annan.'

Till alla med Parterner, Be din partner att överraska dig och visa hur mycket han/hon uppskattar att vara med dig en dag då du inte vet om vad som ska hända, Jag garanterar dig att du kommer bli mer glad än om han gör det när du vet att han måste!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha, a visst blir man rädd! Men kul var det! Trevlig helg! =)

2009-02-14 @ 00:38:27
URL: http://thesanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0