Jag är inte det. Men kan man?

Kom och tänka på en sak
Kan man vara kär i mer en 1 person? kan dina känslor vara lika starka för 2 helt olika människor? Det vet jag inte! Men jag tror inte det. Attraherad JA, Starka känslor Ja. Men olika känslor. Ingen är sig lik och anledningen till att du gillar ena kan inte vara samma anledning till att du gillar någon annan. 
Men kan man vara kär i 2 olika människor? Jag anser att kärleken mellan 2 personer är det starkaste som finns, en stark kärlek övervinner allt (jag är nog kanske lite naiv) .
Visst kan det hända att man är kär och blir sexuell eller fysisk eller till och med psykisk attraherad av någon annan och vissa blir otrogna dessutom men jag har svårt att förstå hur man kan vara kär i 2 personer. Återigen Starka känslor Ja, Kär Nej. Mitt hjärta kan bara tillhöra 1, hur är det möjlig att dela den med flera? (okej mina åsikter är kanske styrda efter hur jag lever och hur min omgivning  är. Jag har inte upplevt något öppen relation där alla älskar alla och man är medveten om att ens partner träffar och har känslor för någon annan och det är okej) för min är det oförståndigt att älska 2 personer så mycket att du kan ge ditt liv för deras.
I mitt liv finns den killen jag vill gifta mig med, Den som delar allt med mig i kropp och själ. Och det finns den som jag alltid velat ha men bara fått tillvis gräns. Det går inte att jämföra de två för de är helt olika. Ena är gosig och romantisk den andra är instängd och vågar inte släppa in mig. (Skulle aldrig ens kunna tänka mig att ha en vild sex fantasi med de två, Det skulle bli helt fel). Ena har jag känt i 7 år den andra i 3 månader. Jag är kär i en, han får mig att le och får mitt hjärta att slå fort  så fort han ringer. Den andra får mig att skaka bara jag ser honom inloggad. Ena är min och den andra kommer jag aldrig få. En har jag nära och den andra bor 12 timmar med flyg ifrån mig.
Vad gör jag? Jo jag åker till den som är kärleks full och vill ha mig den som jag bara känt i 3 månader men kan tänka mig leva resten av livet i hans armar den som får mitt hjärta att slå när han ringer, jag ska åka till den jag har. Och den jag inte har kommer få ångra sig..
Ser ni! jag är inte kär i två. Jag är kär i en, och har starka känslor för den som jag känt i 7 år som än idag träffar mig men ändå aldrig skulle kunna tänka sig ta steget längre.

Om mitt val blev rätt eller fel får vi se efter februari.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0