Pretty Woman! och min hopp!




Kanal 5 sände idag filmen Pretty women,.
En riktig klassiker tänkte jag när jag satte på tv:n och såg att den var igång. Det är en Amerikansk romantisk komedi från 1990 som idag 2008 får den mig att le trotts alla gånger jag sett den.
Men ingen av de gångerna jag tidigare sett den har den fått mig att fundera på en sak som den gjorde nyss.
Pretty Woman är en film som reflekterar alla tiders kvinnors hopp. Att blir räddade från vardagen av en prins i en vit häst (limonsin). En man som är beredd att förändra alla hans planer bara för att få vara med dig. Okej jag kan inte påstå direkt att alla kvinnor vill bli "räddade"  men jag vet att jag vill det..
Jag vill hitta min "Edward". Inte mannen med alla pengarna, utan mannen som inte bryr sig om vad hon gjort tidigare och inte dömde henne istället förvandlade han henne från en sällskapsdam till en ny kvinna vars världens ändras och hon öppnar ögongen för nya saker där vett och etikett och vackra kläder tillhör vardagen. För Edward öppnar sig en helt annan värld - kärlekens. Och Hon räddar honom ,Hon öppnar honom och lär honom kärleken. Hon visar sig vara raka motsatsen till hans tillrättalagda, korrekta person och det fick honom till slut att falla för henne och hon för honom.
Vill inte alla kvinnor ha en sån saga i sin livsdagbok? Jag vet att jag vill. Men som de säger i slutet av filmen
"drömmar slår in andra inte, men fortsätt drömma"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0