Inspirerande Helg



Var på kurs i helgen med Hyresgästföreningen. Kursen handlade om Framtidsverkstäder och vi skulle lära oss att arbeta på ett nytt sätt...
Kursen höll hus i Djurönäset vi anlände till den fantasiska konferens hotellet vid halv 9 tiden på lördag morgon. Vi åt frukost och sedan startaden den otroligt lärorikta kursen. Vi hade middag på kvällen och sedan dans och musik med Biljardbord och allt. Det som var roligast med resan förutom att det var avskilt från världen och rummen hade en otroligt vacker utsikt var Samhörigheten och grupp känslan som skapades.. Det var ca 25 Pers som deltog och det var människor som tillhörde olika åldersgrupper.. Allt från 18 till 65... Jag fick samtala och samarbeta med människor jag normalt inte skulle pratat med. Fick lära mig väldigt mycket bland annat Hur viktigt livs erfarenhet är och att man inte ska glömma och vara sig själv.  en riktigt bra upplevelse, där miljön förstärkte  intrycken och ökar förståelsen för mötets övergripande syfte. 
 
Fick en bra Balans av njutningen med arbetet och andligthet med det kroppsliga, på så viss fick jag ut största möjliga nytta av mötet


En bra kurs som förhoppningsvis har en fortsättnings kurs del. En helg utan mobil utan data.Bara samtal, mat, bra miljö, Bastu och simbassäng..
Toppen nu är jag redo för en ny vecka full av inspiration och tankar och ideer. Möjligheterna att genomföra allt man vill FINNS. Nu handlar det bara om att Ta Tag I Saker Och Ting.

Vill du ladda dig inför en ny vecka/månad få ny energi och inspiration?
Åk på en Spa helg,
Har du inte råd?
Fixa en hemma. Ta bort Tv Data Och Telefonen (inte ens sms) tänd ljus fixa lite god mat med bra musik i bakgrunden. Skriv ner några bra saker om dig själv och vad du kan bli bättre på. Ta ett glas vin Njut av livet. Ta en promenad i skogen utan att känna stress och utan att tänka på alla "Måste göra". Vet att det svårt. Men det skadar inte att försöka.

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Hahah men så är det alltid, och jag överlever :D

2008-11-09 @ 20:20:04
URL: http://nak3n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0