When is enough enough?

När vaknar man upp och inser att nu är det nog, nu ska jag jag inte tåla mera skit och nu ska jag stå upp för mig själv och inte låta någon trycka ner mer? När vaknar man upp och inser att det räcker, nu är det jag som ska ta kommandot över mitt liv? När vaknar man upp och slutar tycka synd om sig själv och börjar aggera istället? jag vill att den dagen ska komma till mig NU!!  man hör alltid att det är när man har insett sina misstag och sitt brott som man kan förebygga den. men jag har faktisk insett det nu! men ändå gör jag inget åt saken.. jag vet att jag är svag för honom. jag vet att han behandlar mig dålig. men ändå varje gång han ringer låter jag mig falla och svarar och är trevlig.. när ska detta få ett slut? när kommer han ringa och jag ska vara så modig att jag säger "jag är upptagen vi hörs sen". helt kall som han har gjort mot mig. kommer den dagen att komma?

Mitt liv kretsar inte runt om honom. Men eftersom han har påverkat och ändrat mig så mycket så är han delvis en del av mig. hans handlingar påverkar mig, även hans åsikter. All den kärleken som fanns då och drömmen om vi för alltid är det som håller hoppet vid liv och inte låter mig släppa taget och inse att jag faktisk förtjänar någon bättre. någon som har tid för mig, någon som vill träffas, någon som stannar hemma med mig istället för att gå ut och dricka med Grabbarna, någon som ringer bara för att säga "jag älskar dig babe, saknar dig". någon som väntar på mig hemma när jag kommer hem efter jobbet trött.. jag gör det för han, och jag vill ha någon som gör det för mig.. är det för mycket att begära?

det är slut! det är lätt och säga. men svårt och följa, hur kan man bara "göra slut" på så många känslor och all tid tillsammans? tydligen kan han det. han vill vara singel för han känner att det bäst så " han vill inte behöva stå till svars för någon". Men HALLÅ varför ville du ens bli tillsammans med mig och varför hör du av dig varje dag och vill veta vad jag ska göra och med vilka om du vill vara FRI..

Jag vet mina misstag. jag är inte dum direkt. jag vet att jag gav honom för mycket säkerhet som mina vänner säga. Det är fel tycker jag,., Min kille förtjänar att vara säker. han ska kunna blunda och peka ut vart jag är på en karta.. men när han får det, då vet han vart han har mig och kan plötsligt köra över mig som om jag vore en leksak,.. sen när jag slutar höra av mig för det är ju slut. då får han panik och hör av sig..

Vem orkar med sånt trams? När är det nog? Jag orkar inte behöva be någon att vilja ha mig. tyvärr!!!! vill du inte Hej då...  det är lätt att skriva och säga, men när han väl ringer smälter jag. vi har träffas sens juli. Det är inte vääääärsta länge. men känslorna tog över HELT. han fick mig och vilja sånt jag inte ville förr. göra det jag inte gjorde och sluta göra det gjorde. han fick mig att bryta med mina killkompisar, ta bort folk från min msn och byta nummer. NU när jag har nått ditt han ville, vill han inte ha mig,.,,,, MEN DRA ÅT HELSKOTTA DÅ.

Ingen är där jag är. därför kan alla säga "gumman du förtjänar mycket bättre, ring inte honom" jag vet vad jag förtjänar och jag kommer inte att ringa, men mitt hjärta BER om att han ska ringa och fatta allt han gjort och att han ska plötsligt börja följa alla löfte han gav mig tex "jag kommer aldrig lämna dig"

jag låter nog kanske ganska desperat, antar att jag är så när jag är kär. men han vet inte om det jag känner riktigt. han skulle aldrig våga visa det här. jag kan komma över honom, jag vet att min värld inte faller. det finns fler fiskar i sjön. jag är ung kommer bli kär många gånger till.. det är få som hittar den "rätta" vid 20 års åldern. Men jag önskar bara att han hade spelat med öppna kort. så jag hade slappt bli så kär och blind.

När är nog nog, Jo när det inte finns något mer att göra. när du känner att du har gjort allt du kunnat gett allt ändrat allt för att få honom/henne glad. och fortfarande samma sak. när du känner att det bara du som håller i relationen och han/hon bara följer med strömmen. Då är det nog. ingen människa ska behöva känna att den kommer i andra hand. du ska alltid vara nummer 1. jag hoppas jag följer mitt eget råd nu och se till att det är NOG.

image1

Kommentarer
Postat av: axel

schysst blogg förstår vad du menar killar skapar BARA problem haha. Men hursomhelst, ha det bra =)

2008-03-11 @ 22:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0