Tankar om de "omöjliga" stunder i livet

Idag kom jag och tänka på allt som man går igenom i livet och som i stunden känns omöjligt och tungt men som vi sedan över vinner och går vidare med det. Den där bagage som formar dig till den du är och som vare sig du vill eller ej så har du gått igenom vissa saker i livet som du alltid kommer att komma och tänka på. Ibland kan en tidigare relation påverka den nya. Kanske genom att du är mer försiktigt och inte vågar ge lika mycket av dig själv. Om du har haft en tuff barndom kan det speglas mycket i vuxen livet. Men mitt bagage kommer jag alltid att bära. Den är tung och den kommer att fortsättas att fyllas med saker. Och jag vet att jag kommer klara de saker som kommer. De kommer att sätta spår i mitt liv, och såra mig, göra mig glad eller ledsen när jag tänker på dem. Men det finns inget man inte klarar av. Och det viktigaste är att man lär sig av sina misstag. Så man inte blir mer sårad och hamnar i en ond cirkel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0