Älskarinnans plats som efterrätt.

När man besöker en restaurang går man oftast för matens skull, inte för efterrätten. 
Efterrätten är bara ett plus. något gott och smaska på. Efter att huvudrätten tagit sin plats i magen. Är det efterrättens tur och fylla den lilla utrymme av plats som finns kvar.

Att vara den andra är att vara efterrätt. Du är aldrig huvudpersonen i den andras liv. Ibland nöjer man sig bara med att tänka "Ja han/hon är med honom/ henne, Men hon/han tänker på mig"  Frågan är, Om du nu är så speciell och så bra och oemotståndlig (det är ju därför den är otrogen med dig) Varför stannar han/hon hos sin partner och ringer dig endast då den andre inte är där...

Att nöja sig med att vara tredje hjulet är som att nöja sig med att inte duga till bättre. FEL!
Om han/hon inte kan dumpa sin nuvarande partner för dig, då det ni har är inte så viktigt för denne! eller snarare inte tillräckligt viktigt eller tillräckligt stort.

Ska man nöja sig?Om han/hon kan ha sin partner och dig i sidan. kan du
A) Göra som han/hon, Ha en partner och Han/hon i sidan. (men förtjänar din partner detta?)
B) Ta upp det med honom/henne, att det ej funkar så och låta honom/henne bestämma vad som ska göras (han/hon kommer inte göra så mycket med tanken på att denne trivs så)
C) Bryta upp allting (hur svårt det än är) för JA du kanske är den som får dens hjärta att slå. du har det lilla extra MEN hon/han VÄLJER att ha någon annan i första hand. Du är andra valet!

Det svårt att bryta upp Speciellt när det finns känslor. JA visst. MEN om hans/hennes känslor hade varit starkare för dig hade du inte varit efterrätter utan huvudmåltiden..

Jag har varit i andra plats och haft andra i andra plats! Alla ord som "du är den jag tänker på, du har den där extra som gör mig svag, men jag kan inte släppa min partner det mycket som händer och det går inte ännu" Det bara SNACK!!!!!!!!!!!!!
Du är älskarinnan oavsett vad! Fast det tar slut mellan de. OM du aldrig sätter ner foten och alltid nöjer dig med älskarinnan rollen kommer han/hon vara singel knulla dig i sidan " vara ensam" ett tag sen skaffa sig en ny.. OCH du kommer ALLTID vara nummer 2. varför? För du har tillåtit det!

Jag är bättre än så och förtjänar bättre, därför ska jag ha bättre. Jag ska inte ha en nummer 2  och jag ska inte vara en nummer 2. Jag är nummer 1, nu och för alltid.  kan du bara erbjuda en andra plats. då HEJDÅ

Vad är du en vinnare i första plats eller en ersättare i andra?

Kommentarer
Postat av: Freja

Tack för din kommentar! härligt att man kan få dela med sig av sina åsikter ;)

2008-07-14 @ 11:49:27
URL: http://magsarsfilosofi.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0