Min dag den 14onde

Här i miami är det fullt med Cubaner. Omgivningen är HELT annorlunda av vad jag är van vid. Hela loftgången känner varandra och det är vanligt att sitta i loftgången och dricka kaffe och dela med sig av sin livs erfarenheter. I Sverige känner jag knappt mina grannar, (sorgligt för jag har bott på samma plats 11 år).  Hur som helst stod vi en gäng i loftgången och lyssnade på musik som kom från en av lägenheterna, pratade, drack öl osv. Det var en killes födelsedag. Kl var vid 20:30 då vi hör polis bilar väldigt nära. De åker förbi oss 9 polis bilar! och stannar cirka 50 meter från vårt hus. Kunde inte låta bli att gå ditt och se vad som stod på. Hela kvarteret var på plats. Vissa i pyjamas andra i klack skor och kjol (jag), barn i cyklar, det fanns allt.

Vad som hade hänt  var att en bil hade krockat med en kille med motorcykel. Brandbil och 9 polis bilar var på plats. WOW, jag var helt hype. Kille klarade sig bra han åkte med låg fart och skade sig lite bara, hans motorcykel Ja, Se själva på bilden !


Som tur var det ingen större fara, men tänkt er vilken spänning det var för mig att se 9 polis bilar i fult fart, brand män och 50 tals människor ute på gatan som pratade om allt med alla, fullständiga främlingar pratade med mig och berättade händelsen utan att jag ens frågade.. Gud va Vi cubaner är nyfikna =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0